Pasirinkti kelionę be automobilio – tai būdas sutaupyti ir padėti išsaugoti planetą. Vietos, kuriose draudžiama arba bent jau ribojama motorinių transporto priemonių eismas, yra labai įvairios – nuo gerai žinomų (Venecija, Italija, didžiausia pasaulyje pėsčiųjų zona) iki mažiau žinomų Giethoorno Nyderlanduose ir Holbokso salos Meksikoje.
Atostogos be garsinių signalų ir mažiau skubos gali būti ramesnės. Keliaujant be transporto priemonės sumažėja stresas, susijęs su skubiu maršruto ieškojimu ir išlaidomis ieškant stovėjimo vietų judriuose miestų centruose. Keliautojai gali sulėtinti tempą ir pasinerti į kelionės malonumus tik einant.
Renginio „Ėjimas“ organizatoriai pateikia 10 vietų, kuriose galite pamiršti automobilio raktelius.
Tunø, Danija
Nuo akmens amžiaus apgyvendintą, vos 22 kilometrų ploto Tunø salą Danijoje lengva apžiūrėti pėsčiomis. Sala žavi žaliomis kalvomis, iškilusiomis virš smėlėtų akmenuotų paplūdimių, vilioja keliautojus ir paukščių mylėtojus. Geriausi vaizdai atsiveria nuo XIV a. Tunø bažnyčios bokšto – neįprasto koplyčios ir švyturio derinio, apsupto obelų ir gervuogių krūmų.
Makinako sala, Mičiganas, JAV
Makinako sala, esanti Hurono ežere tarp Mičigano aukštutinio ir žemutinio pusiasalių, yra populiari atostogų vieta nuo XIX a. pabaigos. Daugiau nei 80 proc. 3,8 kv. mylios ploto salos užima Makinako salos valstybinis parkas, kuriame įrengti pėsčiųjų takai ir drugelių oranžerija.
Feso medina, Marokas
690 hektarų ploto Feso Medina – vienas didžiausių pasaulyje miestų be automobilių, įtrauktų į UNESCO pasaulio paveldo sąrašą ir yra geriausiai išsilaikęs viduramžių miestas Maroke. Jo 9 400 siaurų, vingiuotų gatvelių gali judėti tik pėstieji ir asilai. Be turgaviečių, kuriose prekiaujama maistu, prieskoniais, žibintais ir oda, medinoje yra šimtmečių senumo rūmai, mečetės, fontanai ir mokyklos.
Trogiras, Kroatija
Ši nedidelė Adrijos jūros salos gyvenvietė, įtraukta į UNESCO pasaulio paveldo sąrašą ir turinti helenistines šaknis (323-33 m. pr. Kr.), pasižymi nuo romėnų iki baroko architektūra. Už valandos kelio į vakarus nuo Splito, kurį galima pasiekti autobusu, taksi arba vandens taksi, įsikūręs Trogiras turi senamiestį, grįstą akmenimis, su puikiai išsilaikiusiais viduramžių pastatais.
Trogiras, Kroatija.
Mažoji kukurūzų sala, Nikaragva
Tai žemės lopinėlis, kuriame kadaise lankydavosi piratai, ir atrodo tarsi prarastas atogrąžų rojus. Nors turizmas yra didžiausias šios salos verslas, net ir sezono metu čia nėra minios žmonių. Pasivaikščiokite po vienos kvadratinės mylios salą, kurioje auga mangai, egzotiški vaisiai ir kokosai. Arba įsitaisykite hamake palmių pavėsyje esančiuose paplūdimiuose. Jei jūsų negąsdina aukštis, užlipkite vertikaliomis metalinėmis kopėčiomis į švyturio viršūnę – bešvytį bokštą, iš kurio atsiveria įspūdingi salos ir saldainių spalvos saulėlydžių vaizdai.
Porquerolles sala, Prancūzija
Per 10 minučių iš Žydrojo kranto vandens autobusu gamtos ir istorijos gerbėjai gali nuvykti į Porquerolles – labiausiai lankomą Prancūzijos auksinę salą. Nepaliestus smėlio, kalkakmenio uolų ir vešlios žalumos ruožus galima tyrinėti pėsčiųjų ir dviračių takais, kurie driekiasi per, regis, laike įstrigusią salą, kurios 80 proc. sudaro „Port-Kroso“ nacionalinis parkas.
Normandijos salos, Kalifornija
Laukinės gamtos stebėtojai, baidarininkai ir keliautojai pėsčiomis Kalifornijos vėjų blaškomame Normandijos salų nacionaliniame parke ras gamtą be žmonių ir automobilių. Į penkias iš šių aštuonių nedidelių salų, esančių netoli Santa Barbaros pakrantės, galima patekti privačiu lėktuvu, laivu arba keltais, kurie sezono metu kursuoja kelis kartus per savaitę. Kelionė per Ramųjį vandenyną trunka nuo valandos iki keturių valandų į abi puses; atvykus reikės savo vandens ir palapinės, jei norėsite pernakvoti.
Hanojus, Vietnamas
Vaizdingas ir kompaktiškas Hanojus yra buvęs kolonijinis prekybos uostas. Jo senamiestyje, įtrauktame į UNESCO pasaulio paveldo sąrašą, yra 1000 XV-XIX a. pastatų, tarp jų – parduotuvės ir pagodos. Labiausiai fotografuojama vieta 400 metų senumo japoniškas tiltas, pastatytas, kai kurių manymu, tam, kad mitinė japonų pabaisa Namazu nesiblaškytų ir nesukeltų žemės drebėjimų.
Hanojus. Asoc. nuotr.
Pontevedra, Ispanija
Pontevedra nuo 1999 m. tapo miestu be automobilių, o tai padaryti padėjo Vyriausybės programa, pagal kurią aplink miestą buvo sukurta 1 600 nemokamų automobilių stovėjimo vietų. Dabar keliautojai gali per 25 minutes pėsčiomis apeiti miestelio senamiestį nuo vieno galo iki kito, apžiūrėdami gražius akmeninius pastatus, įskaitant gotikinio stiliaus Santa Marijos baziliką ir statinės formos Piligrimų Mergelės bažnyčią, kuri, kaip sakoma, vedė keliautojus portugališkuoju Camino de Santiago maršrutu.
Rottnesto sala, Australija
Rottnesto saloje (vietiniai gyventojai vadina ją „Rotto“), esančioje netoli Perto, tarp koralinių rifų ir laivų nuolaužų prie vakarinės Australijos pakrantės, labiausiai traukia vanduo ir laukinė gamta. Dešimtys paplūdimių siūlo maudytis, nardyti, važinėti jūriniais dviračiais ir kitaip pramogauti vandenyje. Kelionės laivu stikliniu dugnu atkreipia dėmesį į jūros gyvūniją, pavyzdžiui, delfinus ir 400 rūšių žuvų.
Ėjimo renginys startuos rugsėjo 25 d., Vilniuje. Renginio dalyviai kviečiami pasirinkti ir įveikti vieną iš trijų skirtingo ilgio trasų (5 km, 10 km ar 25 km). Ėjimo miestelyje visų lauks turiningos, naudingos veiklos ir pramogos. 2022 m. Kaune vykęs renginys pritraukė daugiau nei 12 tūkst. dalyvių. Nemokama registracija į renginį – www.ejimas.lt.
Projektas bendrai finansuojamas Vilniaus miesto savivaldybės biudžeto lėšomis.